Van werknemer naar ondernemer

RAUWcc verwelkomt Joost Baljon als mede-eigenaar

Joost en Maarten.jpg
  • jpg

Ondernemerschap zit in de cultuur van RAUWcc verweven. Dat begon met Maarten Reijgersberg, die het bedrijf in 2010 oprichtte en vervolgens liet groeien tot een creatief bureau met ruim 20 medewerkers. Nu zet de directie van het Rotterdamste bureau een nieuwe logische stap: managing director Joost Baljon stapt in als aandeelhouder.

Joost begon in 2018 bij RAUWcc als videomaker en groeide in 2022 door naar een positie als managing director. Maarten: ‘In de afgelopen jaren heb ik, noodgedwongen, door een burn-out, een stap terug moeten nemen. Dat bleek een vloek en een zegen: het gaf collega’s, waaronder Joost, de ruimte om meer eigenaarschap te tonen.’ Hij vervolgt: ‘Ik zie RAUWcc als een plek waar je je eigen baan kunt vormgeven, waar je de ruimte kunt nemen om jezelf en daarmee het bedrijf verder te ontwikkelen.’

Voortbouwen

Van videomaker naar managing director tot mede-eigenaar: ‘Het voelt eigenlijk als een hele logische vervolgstap’, aldus Joost. ‘Mijn pad binnen RAUWcc is een voorbeeld van wat er mogelijk is op de plek die Maarten heeft gecreëerd. Ik vind het belangrijk dat RAUWcc voor al onze collega’s de plek blijft die het voor mij ook is. Een plek die ondernemerschap toejuicht.’

Vanaf 2024 zal Joost mede-eigenaar zijn van RAUWcc. Wat betreft zijn werkzaamheden binnen de dagelijkse leiding van het bedrijf, verandert er niet veel. Behalve zijn functietitel dan: ‘“managing director” is eigenlijk niet zo RAUWcc’, vindt Maarten. ’Ik was altijd al eindbaas en voor Joost overwegen we nu de functietitel baas, maar ik weet niet of onze collega's daar akkoord mee gaan', zegt hij lachend.

Dynamisch duo

Dat de twee goed kunnen samenwerken, is in de afgelopen jaren al gebleken. ‘Joost heeft een fantastisch gekalibreerd moreel kompas, hij is een echte verbinder’, vertelt Maarten.

'We hebben een heerlijke dynamiek als duo. Onze compleet andere achtergronden vullen elkaar juist heel mooi aan en we leren dagelijks van elkaar’, zegt Joost. ‘Dat, in combinatie met een waanzinnig team én prachtige opdrachtgevers, geeft vertrouwen in dit volgende hoofdstuk van RAUWcc.'

Over RAUWcc

Wij zijn RAUWcc
De creatieve collega’s die je altijd al wilde hebben.
We vernieuwen, inspireren en activeren.
Soms zijn we eigenwijs en schuurt het.
Want wij gaan nóóit voor middelmatigheid.
Met onze aanpak dagen we het communicatievak continu uit.

Ontvang het laatste RAUWcc nieuws via RSS.